måndag 30 juni 2014

Bullbakarväder


I dag var det ett riktigt bullbakar-väder!
Regn och kyla inbjöd till inomhusaktiviteter.


Så jag tillbringade en stor del av dagen här i köket
med att baka bullar samtidigt som jag lyssnade på radio.
Med sommar i P1 så blir det lite sommarkänsla ändå
(även om jag hittills i år inte lyssnat på något "sommar"
som riktigt lyckats fånga mitt fulla intresse).


Och när det börjar dofta kanelbullar i huset
så är det ändå rätt mysigt...

Ser ni förresten den lilla skylten
som jag fick häromdagen...?
(Tack M!)


Ett mycket passande uttryck i vår familj!


Bullarna blev jättegoda,
men nu behöver det inte regna mer
för nu har vi gott om fika i frysen!

1 kommentar:

  1. Fint kök och fin skylt/tavla.
    Kanelbullar är ju alltid lika gott och passar bra att bakas en kylig dag. Här har vi haft helt okej väder idag.

    SOmmar har jag lyssnat på två gånger i år och det var Sanna Nielsen och Timbuktu. Grymt bra båda två!

    Kram

    SvaraRadera