söndag 1 juni 2014

Färg-chock


Just den här tiden på året
inträffar en färgexplosion i en av mina rabatter!
Jag är ganska sparsmakad med färg annars,
men den här "färg-chocken" tycker jag bara är kul!


Här samsas cerisa allium med svart-lila Queen of night
tillsammans med en rödbladig lönn
och den rödbladiga revsugan
som just nu blommar i blått!


Det är en riktig "glad-rabatt",
och jag njuter av alla färger, som trots att de krockar,
ändå på något sätt matchar varandra!


Och så de ljusgröna hostorna
som ligger som en matta under alltihopa!


Jag har haft en trädgårdsdag i dag.
Äntligen har växthuset blivit tömt på sånt som stått på tillväxt
och som nu blivit utplanterat.
Så skönt att få plats därinne igen!


De långa stänglarna på Queen of Night vill gärna lägga sig lite
och då kom växtstöden som jag fick av M förra helgen väl till pass.

Tack M - visst blev det bra?!


En fjäril och en...geting...(?)
hjälper Drottningen att stå upp i rabatten
ännu några dagar!

(Det känns konstigt att gå och jobba i morgon igen.
Lätt att komma av sig efter fyra lediga dagar.
Bara att skärpa till sig nu...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar