söndag 8 april 2018

Insektshotell och pensétråg


(Såna där pensé-tråg, som finns på typ Jem & Fix med
10 för 29:90 - de är svåra att motstå. Kanske inte ser så där jättepigga ut
just nu, men de brukar ju snart ta sig!)

Vilken jättefin helg det blev det här.
Varmt och skönt och soligt.
För bara några dagar sedan låg det snö/is packat
på hela vår baksida, men nu är allt borta!

Så klart har jag varit ute i trädgården hela dagarna!

Ä - N - T - L - I - G - E - N !


Det är så mycket man vill göra nu på en gång
att man far runt som en yr höna från det ena till det andra.
En underbar tid är det verkligen!

Och i dag hittade jag ett fint insektshotell också.
Jag har tittat på några olika tidigare,
men det här tyckte jag var jättefint!
Och lagom stort!


Både människor och insekter lockas ut av solen.
I går kom en gammal man klivande genom skogen
och pratade lite med oss över staketet.

Han bodde på gatan bredvid -
ja, jag har ju berättat att vi har fått många "nya grannar"
nu när de tagit ner träd mellan våra tomter.

I alla fall så ville han bara säga att han tyckte vi hade
gjort fint i trädgården.


Och det var ju snällt sagt!

Ja, jag tror att vi blir lite snälla av sol och värme...

2 kommentarer:

  1. Av bilderna som du visat så har ni en UNDERBAR trädgård! :)

    SvaraRadera
  2. vi blir lite snälla av sol och värme...


    Gclub

    SvaraRadera