onsdag 25 april 2018

Blue Lady



Var dag i mitt liv heter min blogg,
och det är, som ni förstår, en liten lek med ord,
eftersom jag vill att den ska berätta om min vardag
men gärna också att "var dag" ska syfta på varje dag.
Men så blir det ju inte.
Ett inlägg varje dag, alltså.

Jag bloggar ju bara när jag känner att jag vill,
och precis som för de flesta människor
sveper livet i ett flow ibland,
för att sedan i perioder
mest känns som en kamp för att få ihop det hela -
så där sönderhackat, ni vet,
och väldigt långt i från flowkänslan.

Och lite sammanfaller säkert detta med
hur mycket och hur ofta det blir blogginlägg.
Konstigt vore väl annars.

Den senaste veckan har inte direkt varit som i ett flow,
om jag säger så...
Snarare lite kämpigt.

Jag tycker att det kan vara svårt att släppa jobbet ibland.
Och det känns inte bra att jag går direkt till datorn
och fortsätter jobba så fort jag kommer hem.
Det är då man får tvinga ut sig.
I rabatterna.


Och det är när jag som mest behöver det
som Blue Lady tittar så storögt under lugg på mig.
Helleborus Orientalis Blue Lady.



Min favorit av mina julrosor.


För hur snygg är hon inte,
den här Ladyn...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar