lördag 28 april 2018

Morgonrunda med katt och lungört

-

Så här års tar jag alltid en morgontur i trädgården.

Jag hämtar morgontidningen i postlådan
och så går jag en runda
och spanar in allt som händer i min trädgård.

Det är så underbart att se hur allt utvecklas
för var dag som går.

Här bland stenarna har en lungört slagit sig ner.
Jag har inte planterat den där.
Den har spridit sig med frö från en rabatt där jag har den,
och den är så välkommen!

Från början kommer den från mina föräldrars trädgård
och jag tänker på min pappa när jag ser den.
Han gillade den också mycket!



Selma sover helst ute om nätterna nu,
men när jag kommer ut på morgonen
så blir hon glad och gör mig gärna sällskap!


Katt, alltså.
Det skulle man vara...


I rabatterna är tulpaner och allium på gång.

Jag jordförbättrar och lägger på algomin i dag.
Det tar sin lilla tid att gå över alla rabatter,
och jag kommer inte att hinna alla i dag.


Jag måste ju hinna njuta också.
Sitta och dumglo på en lungört t.ex....

1 kommentar:

  1. Inte dumt alls att sitta och glo på en lungört :)
    Härligt inlägg och jag önskar dig en skön lördag...
    Kram Titti

    SvaraRadera