söndag 15 april 2018

Målar om odlingslådor!




Våra fyra svarta odlingslådor har några år på nacken nu,
 och de behövde målas om.

Det är då man återigen påminns om
att man är dum som inte skriver upp vilken färg man målat med.
För det glömmer man ju alltid...


Men det är det är tur att man har en blogg!
Jag gick 5 år tillbaka i tiden
och hittade inlägget om när jag målade lådorna här


Alcros oljelasyr "tjärsvart" 710, var det!
Så himla bra!

(Och nu har jag ju skrivit det en gång till,
i fall jag glömmer bort det igen till nästa
gång det är dags att måla...)

Innan jag började måla
slipade jag bort lösa flagor på lådorna
och tog bort gruset ända ner till markduken.
Det blev två varv lasyr
och nu är lådorna som nya igen!


Här har jag stoppat ner sånt som satt i krukor i höstas.
Det brukar övervintra bra i lådorna!


Men nu är det snart dags att flytta tillbaka till krukorna igen
för det dröjer inte många veckor innan
det är dags att så här!


Nu ska jag bara lägga på lite nytt grus runt omkring
och så lite ny jord och gödsel i lådorna -
sedan är det bara att köra i gång!

2 kommentarer:

  1. Tack för tipset om färgen - mina degtråg i köksträdgården behöver målas och dina lådor blev ju superfina med oljelasyren.
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  2. lådor blev ju superfina med oljelasyren.


    Gclub

    SvaraRadera