torsdag 3 januari 2019

En hotellnatt


Vi tog en hotellnatt i Stockholm, jag och min H.

Det var ett kallt Stockholm,
men jag tycker att det är så fint
med alla ljusdekorationer nu i juletider.


Vi tog tåget upp för att slippa parkeringsbekymret.

(Ja, och det blir ju billigare också 
när man slipper bensin- och parkeringsavgifter,
 och så går det lite fortare med.)

Ingen av oss hade lust att gå och shoppa så här efter jul,
men vi gick och tittade lite i affärer
och ett par slalom-stavar blev i alla fall inköpta.


Det är mysigt bara att gå runt och titta,
och så hade vi bokat bord på restaurang till kvällen.


Vi har en restaurang i Gamla Stan
som vi brukar besöka lite då och då.


Det är restaurang Agaton
som ligger ganska långt upp på Västerlånggatan.


Det är italienskt och gott...


...och trevlig personal.


(Den här gången fick vi sitta i ett hörn,
och jag fick göra mitt bästa för att underhålla H
eftersom jag var hans enda utsikt, typ...)


Mätta och belåtna gick vi sedan genom stan tillbaka till hotellet.


Vi fotade oss lite och skickade mms till barnen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar