tisdag 1 januari 2019

Nyårspromenad



Upp och hoppa - det är 2019!

Själv kom jag i säng rätt så snart efter tolvslaget,
men jag kunde inte sova så bra, eftersom jag var back-up
för en av sönerna som inte riktigt visste hur han skulle ta sig hem
från festen som han var på inne i stan.

Jag hade lovat att han fick ringa mig
om det skulle behövas, och kunde därför inte riktigt slappna av
innan jag visste att han tog sig hem som han skulle.

Kvart i 4 ringde han och först när vi var hemma igen
framåt halv 5-tiden, kunde jag riktigt somna.
Så är det när man bor på landet...

I går eftermiddag åkte vi till Norrköping
för att gå på nyårspromenad.
Det var fint att gå runt i det gamla industrilandskapet
vars gator och gränder var upplysta av marschaller
och diverse ljusinstallationer.
En kör sjöng, det hölls tal och
dansare och eldkonstnärer underhöll.
Här kommer ett gäng bilder från promenaden:




















Och sedan...


...åkte vi hem och lagade nyårsmat!

1 kommentar:

  1. God Fortsättning till er !
    Jag hittade din blogg igår och lade till länken i min blogg.
    Gillar det jag läser och ser så jag kommer på fler besök.
    Ha det fint och önskar er ett fint kommande år ! :)
    MVH / Disa E.

    SvaraRadera