söndag 20 januari 2019

Fröpåsar och blå himmel



Jag har börjat bli lite trädgårdssugen igen
och det känns så kul att få tillbaka den lusten!

Två dagar i rad har jag besökt olika trädgårdshandlare
för att botanisera i förpåsehyllorna.


Det blev bland annat en jättefin sort av Zinnia
 kronärtskocka och så jätteverbena förstås!
Med gott om självförtroendekapital sedan förra årets
mycket lyckade sådd av jätteverbena
kände jag mig manad att köpa på mig
frön av denna härliga växt
från både Impecta och Weibulls.

(Det blir ju lite tävling nu.
Vilka fröer kommer att gro bäst...?)


Sedan passade vi på att fika på Barbros café,
som ligger vid handelsträdgården.


Jag tog semmel-kladdkaka.

Alltså, jag brukar ju inte tillåta mig att äta semlor
förrän den riktiga fettisdagen...


...men det här var ju en kladdkaka
och ingen semla...väl...?


Och ser ni himlen genom fönstren...?


Så blå himmel, semlor, tulpaner och fröer -
nog infann sig lite vårkänslor allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar