torsdag 11 juli 2019

Bonn-auktion


Ibland säger jag att min blogg är som min dagbok,
men det är ju faktiskt inte riktigt sant...
Här hamnar ju bara mycket valda delar och inte alls Var Dag i mitt liv.

Trots allt kan ju den här "dagboken" läsas av andra än mig själv
och ibland varken kan eller vill man ju dela med sig av sin vardag.

Nu har det varit tyst här i en dryg vecka, av privata anledningar, men...
"Nu går vi vidare med våra liv", som en kollega ofta sa till sina elever
när någon uppgift var avklarad.

Jag tyckte alltid att det lät så skönt, det där uttrycket.
Att lämna saker bakom sig och börja om!
Så - nu går vi vidare och blickar framåt!

Det är så härligt att man ges möjlighet att göra det
och nu har vi mycket kul att se fram emot!


Sedan sist har vi bland annat varit på en riktig bonn-auktion!
himla mysigt och trevligt!


Det fanns en hel del som jag kunde tänka mig att ropa in,
och vi hade till och med försett oss med en nummerlapp
för att kunna swisha hej vilt som betalning...


Här gick det verkligen att göra fynd. Somligt gick otroligt billigt!
Men, som vanligt så var det ju fler än vi
som hade siktat in sig på samma föremål,
och det blev dyrare än vi var beredda att betala.


Så vi åkte därifrån tomhänta.
Så när som på en stor bukett blåklint
som växte längs hemvägen.


Och det var ju också fint att komma hem med...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar