lördag 27 juli 2019

Den Engelska Trädgården



Sista dagen i Skåne tittade vi in till Apotekarns
som ligger vid Svabeholms kungsgård
alldeles nära Kivik.


Det finns mycket fint där!


Vid Svabeholms Kungsgård
finns också Den Engelska Trädgården.


Jag fick intrycket av att trädgården hade legat där
hur länge som helst, men sedan läste jag 
att den började anläggas år 2014.


Det var mycket av allt.


Blomstermorot.
Jag sådde själv blomstermorot tidigt, tidigt i våras
och jag trodde att den skulle hinna blomma redan i år,
men det verkar inte som det...


Så synd -
jag hade sett fram emot att plocka in
stora buketter av "Dara"





Ja, och så gick färden norröver igen
via Brösarps backar.


Hej då Skåne -
jag hoppas att det inte dröjer lika länge
till nästa gång vi ses igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar