tisdag 30 juli 2019

Lyckad loppis-helg



Har ni varit på några bra loppisar i sommar?

Jag tycker tyvärr det är sällan
som man ramlar över någon riktigt bra loppis.
Antingen är det för dyrt, eller också är det
en sån där "ytterkruks-loppis" som vi brukar kalla den.
Alltså, en sån där man bara vill bli av med skräp.



I helgen var vi dock på en fantastisk loppis!

Eller en och en - 
det var över 40 privatpersoner
som hade loppisar i sina respektive trädgårdar.
Så trevligt - och så många fynd vi gjorde!

Här är mina inköp från lördagens runda (exlusive hunden då):


Och allt detta kostade ca 400 kronor tillsammans!
Till exempel fyndade jag:

Splitternya Riekerskor för 35 kronor
Fina gamla plåtburkar 40 kronor
Höga fina ljusstakar 20 kronor paret
Cult design ljuslyktor 15 för 2 st
Gammal spegel med guldram 30 kronor




Verkligen lyckad runda!
Och mannen och sonen var lika nöjda med sina inköp!


På söndagen åkte vi till ett annat ställe.
Där var utbudet inte lika stort,
men några saker kom jag hem med -
bland annat två ikoner för 20 kronor styck till min samling!


Guldspegeln och ikonerna hamnade här
över mitt gamla fina 1800-talspiano.


Där passade de bra tillsammans med 
mina gamla madonnor...


Ja, det var en lyckad loppishelg det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar