onsdag 24 juli 2019

Löddeköpinge


Efter cykelturen i Helsingborg
drog vi vidare söderut.


Utanför Malmö ligger Löddeköpinge plantskola
och eftersom jag ofta hört talas om detta ställe
så svängde vi in för en liten titt.


Och ja - det var fint,
men det där jag skrev om att man ibland har
lite för högt uppskruvade förväntningar...


...så var det nog med Löddeköpinge.


Det är klart att det fanns mycket fint att titta på,
men jag trodde nog att det skulle vara större
och mer...unikt på något sätt...


Nåja - det blev en fin liten paus i alla fall.

H delar mitt trädgårdsintresse till stora delar,
men han har faktiskt en gräns.
och kanske tyckte han att den kvoten var uppfylld nu
för han och Sigge satte sig i skuggan och vilade 
medan jag gick runt och tittade.


Mina små gubbar...


I alla fall passade jag på att köpa krukfärg,
eftersom min där hemma var slut.


Och sedan tog vi plats i bilen igen,
för att ta sikte på nästa övernattningsställe.


Mot Ystad!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar